igår

jag vill inte skriva om i fredags förrens jag överfört alla bilder från kameran till datorn, så, istället berättar jag om igår!
som vanligt på fredagar innebär det att runt 10.30-11.00 skjutsar (rätt stavat?) mamma upp mig till stallet. vanligtvis brukar hon även stanna kvar men den här dagen skulle hon stöpa ljus bara några hundra meter längre bort. så jag blev alltså själv i stallet, med en häst som redan var sadlad eftersom ridlärarna gör det på honom då han är känslig. eftersom sirocco redan var sadlad, och står i en box gick jag och hälsade på pinoccio istället, som bet mig i benet, den jäveln! senare när jag skulle tränsa sirocco bet han mig i magen, vad vill hästarna mig?!!

iaf, ridpasset bestod av hoppning, äntligen! jag började rida i den här gruppen i början av terminen, och vi har inte hoppat sen dess.

efter ridpasset, som gick bra förutom att jag hade för tjocka strumpor i skorna som gjorde det hela lite stelt, så knallade jag iväg till färentuna parken, eller vafan den heter, för att hjälpa mamma att stöpa ljus så vi kunde komma hem snabbare, eftersom vi var bortbjudna till täby. väl där så var det bara jag som doppade dom jävla ljusen, kändes det som.

jag kom dit ungefär halv ett och halv tre var vi äntligen klara. rally kalle hem, duscha, åka iväg mot täby. i drottningholm ringer dom från där vi stöpte ljus och säger att vi fått med oss en väska som inte var vår, fan tänker vi för vi var redan en timme sena, men det fanns inte så mycket att göra än att vända om eftersom tanten som vi snott väskan ifrån hade sina nycklar där. resan hem och upp till färentuna tar en timme extra så vi kommer till täby 16.45, och från riktiga början var det sagt att vi skulle vara där 13.30. lyckat. sen så var inte ens födelsedagsbarnet där eftersom han blivit sjuk och låg hemma. aja, trevligt var det iaf. vi kollade på dia bilder, både gamla och nya. jag ser galet annorlunda ut på bilderna från 2005, mittbena och långt hår, helt galet!

galet långt inlägg också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0