skansen, dag två

andra dagen på skansen. den här dagen hann jag komma med en tidigare buss, efter att ha kutat som fan! onödigt att jag sprang egentligen, för den fem minuter tidigare resulterade i att jag kom till skogens hus på skansen 20 minuter innan vi behövde vara där.

en snubbe, vid namn lars-erik, var vår lärare idag. han pratade, vi kollade på när lappugglorna fick mat, träffade på två kor och två getter som rymt innan vi kom tillbaka till skogens hus, vårat nya hem, där det var dags för mat. efter maten, som bestod av en baguette och en dubbelmacka med skinka, så var det lek dags. man kan inte tro att vi går tvåan i gymnasiet, men det gör vi! eller?

efter maten blev vi tilldelade djur som vi ska studera i 3 timmar + 2 timmar. jag, anna och amanda ville ha älgkon + kalv, men inte fan fick vi det utan fick nöja oss med gråsälarna. när alla fått en djurgrupp så var det dags att se järvarna, gråsälarna, uttern och knubbsälarna matas. sen var det tack och hej för idag.

och nu tänker jag inte skriva nå mer för jag skriver som en kratta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0