den galne hästen

idag "skallade" manilla mig. hon slog upp huvudet rakt på min kind. det gjorde ont och efter ridningen hade jag fått ett rött märke där, men tror det håller på att försvinna nu.

fick iaf ställa in henne i stora stallet, som förra gången. där blev hon lugn, tills jag skulle gå och byta borsten mot en hovkrats för då snurra hon in sig i grimskaftet som var för långt och fick panik och stegrade sig. läskigt vare, men ridpasset gick som tur var betydligt bättre. hon var inte alls lika studsig och det var tur eftersom det var hoppning som gällde idag. det gick snabbt, men ändå kontrollerat över hindret, det var alltså inte direkt någon skengalopp men några studs blev det i volten som vi la mellan de båda två hindrerna. orkar inte gå in så mycket på vad vi gjorde mer än såhär

ikväll är det melodifestivalen. lasse lindh och björn gustafsson <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0