manilla

idag red jag. manilla. hon var galen när jag kom. kommer ut i utestallet där hon står, som vanligt går hon omkring i boxen som om hon hade myror i brallan. jag öppnade dörren och hon försöker nästan slunga iväg mig med sitt huvud. säger till henne att skita på sig (nä) och går sedan in till henne, ska precis till att stänga till boxdörren då hon puffar upp den och springer ut. jag fick tag på henne men kunde knappt hålla henne. hanna kom och tog över och ledde in henne i stallet och där fick hon stå i fölets box och äta sitt jäkla hö.

fick ett sår på handen och gick iväg och hämta plåster medans mamma borstade henne. hehe, mamma är min slav i stallet. visserligen bad jag henne inte att borsta henne, men hon gjorde det ändå.  innan hade jag tagit av täcket, jag fick löst hästskit på mig, inte så jävla mysigt kan jag säga!

ridpasset då! manilla studsa som en boll. ibland stod hon på stället och bara hoppade upp och ner. galen häst, men hellre en studsboll än en seg häst som man svettas hav bara över att få upp den i trav.

nu har jag ont i magen och huvudet. är lös. som fan. i magen alltså! ungefär som manilla.


Kommentarer
Postat av: amanda

GALET

2008-02-09 @ 23:04:06
URL: http://cliquot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0